معرفی باربری کالابار

جمعه 3 مرداد 1399
12:34
علی حریرساز

در باربری کالابار از چه نوع کامیون هایی کمک گرفته می شود؟

یکی از مهم ترین بخش های هر باربری انتخاب کامیون مناسب برای حجم و نوع خاصی از کالاها می باشد که تمامی اقلام بتواند در طی یک مرحله بارکشی به مکان جدید منتقل شود. در ادامه این مقاله تمامی انواع کامیون هایی که در باربری شرکت کالابار تهران به شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد را مورد بررسی دقیق قرار می دهیم.


در مراحل باربری از چه نوع کامیون هایی استفاده میشود ؟

کامیون یک لغت فرانسوی است که در زبان فارسی رواج یافته و به وسایل نقلیه ای اشاره می شود که برای حمل بار کاربرد دارند. قسمت بارگیر این وسیله به کشنده آن متصل است و می تواند وسایل سنگین یعنی وزن حداقل 6 تن بار را تحمل کند. در برخی موارد کامیون تنها برای باربری استفاده نمی شود می تواند از آن برای ارائه خدمات آتش نشانی، آبیاری، جا به جایی مواد شیمیایی و... استفاده کرد. به طور کلی این خودرو کاربرد های بسیاری دارد و برای صاحبان منبع درآمد بسیار عالی محسوب می شود.

معرفی انواع کامیون های باربری

  1. کامیون های اتاق دار

محفظه جعبه مانند این کامیون دارای دیوار های بلندی می باشد که معمولاً ارتفاع آن از کفه تا سقف چیزی حدود 1 و نیم متر است.

  1. کامیون های لبه دار

این کامیون دیواره های بسیار کوتاهی داردکه در عمل شبیه به یک لبه کوتاه 80 سانتی متری دیده می شوند.

  1. کامیون های تیغه دار

در این نوع کامیون ها قسمت بارگیر آن به کمک یک تیغه ی طولی به دو نیمه تقسیم شده است و ظاهری متفاوت با انواع دیگر به دست آورده است.

  1. کامیون های کفی

یکی از انواع کامیون است که در قسمت بارگیر آن هیچگونه دیوار و یا لبه ای مشاهده نمی شود. معمولا این کامیون برای حمل وسایل صنعتی سنگین و یا ماشین آلات کاربرد دارد. در باربری شرق تهران شاهد کاربرد چنین کامیون هایی برای موارد خاص هستیم.

  1. کامیون های مجهز به سقف

در این نوع کامیون ها علاوه بر این که قسمت بارگیر آن مجهز به دیواره های بلندی است جهت حفظ امنیت بیشتر کالا و عدم نفوذ غبار در حین حرکت سقف های محکمی نیز از جنس دیواره های برای آن در نظر گرفته شده است. کامیون های مسقف یکی از انواع رایج کامیون در باربری می باشد.

  1. کامیون های مجهز به یخچال

این کامیون ها به سیستم خنک کننده مجهز هستند و از آن در باربری ها برای جا به جایی مواد غذایی فاسد شدنی استفاده می شود.

  1. کامیون های تانکری

کامیون های تانکر و یا مخزن دار قسمت بارگیر آن مجهز به مخازنی برای حمل مایعات می باشد. این نوع کامیون معمولاً در حمل مشتغات نفتی، آب و... کاربرد دارد.

  1. کامیون های بونکر

از این نوع کامیون برای حمل محصولات فله ای مانند سیمان، غلات و... استفاده می شود. قسمت بارگیر کامیون بونکر مجهز به مخازن بسته می باشد که تمامی شرایط یک جا به جایی راحت برای محصولات شکل پذیر را فراهم می آورد.

  1. کامیون میکسر

شاید در مسیر رفت و آمد در خیابان ها کامیون هایی را دیده باشید که به حمل ملات ماسه و سیمان یا بتون می پردازند. این کامیون ها دستگاهی دارند که به صورت مداوم در حال چرخش است مخلوط کن کامیون با هم زدن بار از خشک شدن آن تا مقصد جلوگیری می کند که به آن کامیون میکسر گفته می شود.

سخن پایانی

انواع خودرو های باربری تنها محدود به موارد یاد شده نمی باشد. این تنوع کامیون در باربری تهران بیشتر است به گونه ای که کامیونت ها، وانت، کشنده ها، موتور برای جابه جایی کالا در فواصل نزدیک و.... به کار گرفته می شود.

در زمانی که درخواست نیروی کمکی برای جا به جایی کالاها دارید پشتیبانی شرکت کالابار با شما تماس تلفنی برقرار کرده و بر حسب نوع کالا و حجم آن ها بهترین نوع کامیون را برایتان ارسال می کند. توجه داشته باشید که قیمت تعیین شده برای هر کامیون در حمل و نقل متفاوت است و این مورد می تواند باعث شود که بهای باربری تا حدود چشمگیری افزایش پیدا کند.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید بسیار خوشحالیم امید است مطالب ارائه شده در محتوا بتواند تا حدودی شمارا با انواع کامیون ها آشنا کند تا در مواقع لازم بدانید که به چه نوعی نیاز دارید و در نهایت یک انتخاب عالی داشته باشید.


[ بازدید : 204 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین مطالب دنیای وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]